Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

lördag 15 maj 2010

Våt

Så nu har jag gjort det! En riktig forsränning! Det var helt sjukt roligt och helt sjukt kallt. Tyvärr har jag inga bilder eftersom det inte var en chans att plocka med kameran på färden. Jag klarade mig dock från att fara i vattnet men en annan kille i båten tog ett litet dopp. Rekommenderar det varmt (jag menar kallt) till alla! :) Nu bär det tillbaka in mot Hope för lite lunch. Hade gott där hemma!

4 kommentarer:

  1. Halloj!
    Verkar ju grymt med forsränning där. Och vilken skön ägare av stället du bor på. Känner igen mig från när jag va på tjänsteresa till England och vi bodde på ett hotell på landsbygden. Ett litet hotell med 5 rum och vårt sällskap va de ända gästerna. Nyckeln till mitt rum hade försvunnit, så jag fick låna huvudnyckel till hotellet. :)
    Ha en fortsatt underbar resa så hörs vi!
    //Björn

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Skoj att det blev en blogg! Hur ser planerna ut för resten av veckan som du har kvar, blir det mest vildmark eller? Eller visst skulle du ha några dar nån annanstans på vägen hem (typ Chicago?)?

    Jag tycker det verkar helt rätt att köra en såndär into the wild-resa själv förresten, bara du och vildmarken, manligt =) Men jag förstår att det då och då kan va lite segt utan sällskap, men du har ju bloggen och som sagt, det bygger ju karaktär, ensamresandet. Dessutom har du ju din nästa långresa att se fram emot där du knappast kommer få va ifred alls, så förmodligen kommer du längta tillbaka till lugnet i Alaska när vi går varandra på nerverna i Tokyo ;)

    / Erik

    SvaraRadera
  3. Haha! Ja, det är så sant. Jag kanske ska njuta av ensamheten medan jag kan. :) Det kommer mer om vad jag sysslar med de senaste dagarna ikväll, nu sitter jag i bilen på väg tillbaka till Anchorage.

    SvaraRadera
  4. Ps. Ja, det blir Chicago nästa :)

    SvaraRadera