Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

söndag 9 maj 2010

Into the wild



Så var det dags för Denali. Vi for in i området vilket är helt enormt stort. Rakt emot det mest annat här i Amerikat har de inte femtioelva skyltar som förklarar exakt hur man ska göra utan man får i stället promenera lite vars man vill i hela parken som alltså är ca 30x30 mil stor. Vi följde en väg in i de norra delarna av området, parkerade bilen där vägen var avstängd och efter bara ca 30 min promenad stöter vi på en Grizzly som lugnt står å mumsar vid vägkanten. Samtidigt kommer ett gäng cyklister med en guide och hon leder oss förbi på kanske 20 meters avstånd från björnen. Jag brukar inte va särskiljt skraj för djur men den där varelsen blev jag onekligen ganska mjuk i knäna av

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar