Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

fredag 21 maj 2010

Brev från Kolonien

Vist skrev jag att det här var ett väldigt trevligt vandrarhem, rent och snyggt med vanliga backpackers som vet var gränsen går. Jag tror den bilden behöver utvecklas lite såhär på fredagsmorgonen. För att gå rakt på sak: Jag vaknade för ca en timme sedan av att killen i sängen över mig spyr. Du som nu läser detta kan väl luta dig tillbaka i soffan, stolen eller fåtöljen, dra en flisfilt över dig, blunda och föreställa dig ljudet av någon som kastar upp vad han har inom sig, känna lukten komma och sedan fundera lite på när det där som händer där uppe kommer börja, så att säga, förflytta sig nedåt. Något för tankarna till en känd visa av Cornelis. En härlig morgon. Undrar om jag ska ta å äta lite frukost... kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar