Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

fredag 14 maj 2010

Radiopratare

När jag sitter ensam i bilen så här pass många timmar som det blivit senaste dagarna så blir det ju en del radiolysnande. Råkade flippra på ett såntdär "ring in å gnäll"-program. De brukar förvisso alltid vara ganska tokiga men jag måste ändå skriva några rader om det. En karl, texasbo, ringer in och ondgör sig över oljekatastrofen och vill framföra att det borde varit ett amerikanskt bolag som drev plattformen, om så varit fallet hade ju allt gått bra. Usas egen Teppas informerar om att det faktiskt var flera amerikanska bolag inblandade och plockar även fram oljekatastrofen här i alaska som lite grus i maskineriet för texasbons resonemang. Den verkliga katastrofen, säger Teppas á la staterna, är är ju att the Obama Administration nu får möjlighet att använda detta som ett argument Against Oli, Against Growth, Against Development! Lite mer amerikansk patriotism skulle nog vara bra för att få svenska ungdomar mer politiskt aktiva :)

1 kommentar:

  1. Hehe.. Jag kan livligt tänka mig att ett Ring P1 á la staterna verkligen inte är ett bättre program än de svenska.

    SvaraRadera