Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

måndag 17 maj 2010

Graciösa sniglar



Efter kajakandet for jag och en tjej från vandrarhemmet till Alaska Sea Life Center. Jag har inte varit särskilt imponerad av de museum jag sett hittills på resan men det här hade varit synd att missa. Här finns de flesta av de djur man får se på avstånd ute till havs, men på lite mer fotovänligt avstånd. Dock inga valar och heller inte någon havsutter, vilka jag annars tycker är enormt söta. Men jag menar inte att gnälla, sjölejon och Harbor seal (vet inte vad de kan tänkas heta på Svenska) är onekligen vackra djur de också. När man ser sjölejonen på land ser de ut som enorma feta sniglar som knappt kan röra sig, men nere i vattnet förvandlas de till väldigt graciösa feta sniglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar