Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

måndag 10 maj 2010

Bent Prop's Inn


Tillbaka i Anchorage checkar jag in på ett litet hostel som heter Bent Props Inn. Det blev en nästan lika stor resa som resten av dagen, men den här gången på ett kulturellt vis. Jag kom ju från ett av stans finare hotell där en natt kostar $110 till ett ställe där en natt kostar ca 110 kronor. Standarden är inte riktigt som svenska vandrarhem kan man säga. Vandrarhemmet ligger i en källare och rummet jag sov i luktar av mögel och eh... ja, annat. Endast en av tre gemensamma toaletter har ett handfat och just den toaletten går inte att låsa. Det är också lite annat folk där än vad man hittar på ett svenskt vandrarhem. Verkar va gott om folk som helt enkelt bor där en ganska lång tid. Jag snackade med en kille som jobbar som korvförsäljare på fairs, dvs sånadär marknader på parkeringsplatser intill motorvägen som är ganska vanligt här i Alaska (se Into the wild så förstår ni vad jag menar). En annan karl som sov i samma rum som mig svängde med vänsterbenet i en liten båge varje gång an sa sitt namn. Jag minns dock inte vad han hette. Bilden visar mina två rumskamrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar