Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

torsdag 20 maj 2010

Borja

En bra början på min vistelse i Chicago fick bli att besöka Borja Sotomayor på Chicago University. När Borja besökte Umeå i höstas tog jag, Raphaela och Björn K honom ut i skogen på lite orientering och såg naturligtvis till att gå vilse i en myr samtidigt som det blev kolmörkt. Så för att hämnas tog Borja mig på en vandring runt universitetet och gick definitivt inte vilse. Jag fick i stället en mycket påläst genomgång av universitetsområdet som går mycket i medeltida stuk med vacker murgröna på väggarna. Det här är ett universitet med aanor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar