Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

lördag 22 maj 2010

Science and Insudtry

En av de största museerna i Chicago är Museum of Science and Insdusty. Får jag lite samma känsla som när man kliver in på Naturhistoriska i Stockholm, dvs, att jag antingen är 20 år för gammal eller har tappat bort mina barn. Men det här museet har faktiskt en hel del som kan underhålla även en 29:åring, i alla fall om man gillar att titta på stora prylar. Här finns bland annat den enda tyska ubåt som amerikanarna lyckades fånga under andra världskriget, en fullskalig Boing 747, en hel drös andra mindre flygplan, ett par lok osv.



Förresten, är det någon av er som kommer ihåg Shadowwall? Uppenbarligen var det någon där och tjyvtittade för jag återfinner den här. Fasiken, jag skulle ha tagit patent i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar