Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

fredag 21 maj 2010

Fuerza Bruta

Det var bara två saker fel med den här showen, den var för kort och de gjorde inte om scenen till en nattklubb efter!


Fuerza Bruta var en av de mest annorlunda shower jag sett. Publiken leddes upp på scenen och på vanligt amerikanskt maner står 14 pers och förklarar att de ska akta fötterna där de kliver över de 5 cm höga trösklarna på väg upp på scen. Själva showen tog plats runt omkring, i och över publiken på scenen. Alla stod upp och man fick springa runt en del under föreställningens gång för att de skulle kunna komma fram med allehanda scenutrustning. Det var helt och hållet en effektshow, eller dansshow, eller ljusshow, eller vattenshow. Jag lämnade kameran hemma vilket var bra eftersom den hade blivit våt annars, men jag kände mig ändå tvungen att stjäla en bild av en av de starkaste scenerna ur showen. Ett genomskinligt plasttak med vatten på sänks ned över publiken och på den dansar/simmar det runt folk vilket blev väldigt effektfult. Stundtals var plasttaket bara ca 10 cm över huvudet på mig vilket gav en väldig närhet till dansarna. I en annan del av showen flyttar de upp på väggarna och dansar hängandes i säkerhetsscelar vilket också var fantastiskt effektfullt då man stundtals nästan kände det som att det var dansarna som var på marken och en själv tittade ned från en vägg. Men i takt med att showen utvecklades fick de även publiken att dansa mer vilket gjorde att det i slutet av föreställningen mer liknade en väldigt bra nattklubb än en teaterföreställning. Det går inte att sammanfatta på något annat sätt än att det här är en av de saker som kan få mig att sakna storstan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar