Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

måndag 24 maj 2010

Bye Bye Chicago

Så har sista dagen på denna resa kommit. I Chicago har det naturligtvis varit en helt annan typ av semestrande än i Alaska, men de riktigt positiva sakerna är ungefär desamma. Även om de lär finnas delar av staden dit man definitivt inte ska gå nattetid så känner jag mig genomgående väldigt trygg även i denna stora stad. Folk verkar lita på varandra, även om man förvisso låser butikerna på kvällen. Människor är väldigt vänliga och hjälpsamma och det är så jag kommer minnas Usa. Men nu ska det bli ganska skönt att åka hem! Tack alla ni som läst, vi får väl se när det nästa avsnitt kommer. Kanske redan till sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar