Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

fredag 14 maj 2010

Resurjection

Dagens vandring blev en riktig långkörare. Jag gick en del av en klassisk vandringsled som heter The Resurjection Bay. Hela spåret är över 5 mil långt men jag gick bara en etapp och tillbaka, totalt ca 1.5 mil. Målet var vattenfallet som ni ser på bilden nedan. Inte sahara precis men ändå ett mäktigt fall att träffa på mitt efter att ha promenerat 7 km ute i skogen. Nästan lika mäktigt var älvravinen där man kunde stå å kika ned på vattnet som forsade nästan rakt under fötterna, men 50 meter ned. Jag såg inga större varelser längs vägen, med undantag från några cyklister (ja, det är vanligt att cykla lederna här) men på vägen tillbaka sprang jag på nedanstående. Undrar just vilken storlek den här rackarn har. Ni kan jämföra med min fot som är storlek 47.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar