Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

fredag 21 maj 2010

Willis tower

Idag var det dags för Willis tower, tidigare känt som Sears tower och en av världens absolut högsta byggnader. 108 våningar och 442 meter högt, mer än 100 meter mer än Eiffeltornet. Jag fick lock i öronen precis som på flygplan när hissen drog iväg uppåt och där uppe erbjöds onekligen en ganska tjusig utsikt. Vet inte om jag skulle vilja påstå att den kan mäta sig med vyerna i Alaska, men det här är ju en helt annan sak. Insåg även att jag inte fått med en enda amerikansk flagga i bild under rean hittills, så idag blev dagen för det.

Uppe på utkiksvåningen har de byggt små glasburar som man får gå ut i. Bosa, det här tror jag faktiskt hade varit något för dig! Men faktum är att det nästan var så högt att jag började tappa referensramarna. När man börjar jämföra med andra hus runtomkring blir det dock tydligare. Kika till exempel på det här "lilla" höghuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar