Erik i Alaska

Den 1a till och med 24e maj befinner jag mig i Usa och större delen av tiden i Alaska. Här kommer jag under resans gång skriva om vad som händer med mig här i Staterna.

lördag 22 maj 2010

En riktig amerikanare!

Så var det dags. Jag kan ju inte lämna Staterna utan att ha besökt detta... fenomen. Men efter kvällens show tyckte jag det var dags och jag promenderade till den största McDonalds i Chicago, beläget mitt i smeten, lägs broadway, bredvid Hard Rock Cafe och Rainforrest. Men på det hela taget får man säga att det var en ganska sorglig bit mat man fick sig. Jag beställde naturligtvis Big Mc och de la inte ens på ketchupen (grönsaken) utan det fick man pytsa på själv, å då vet man ju hur det blir.



Upplevelsen blev dock ändå inte så dum då hela restaurangen var fylld med ungdommar som just gått ut high school (typ vårt gymnasium) och var klädda till bal. Det faktum att alla dessa ungdomar befann sig på McDonalds kl. 12 på natten på deras balafton övergår mitt förstånd, men jag antar att Svenska ungdomar också gör konstiga saker om nätterna som man som äldre inte förstår. Ytterligare en underbar afton i världens mest inflytelserika land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar